Dienstverlening

Technische info - Administratieve info - Actuele info - Evenementen- Ledenvoordelen - Belangenverdediging

Technische info

Via de onderstaande link vindt u een overzicht van technische documenten, technische voorlichtingsnota's, en andere informatie die interessant is voor de aannemer van glaswerken.

De juiste informatie niet gevonden? U kan al deze documenten en nog veel meer informatie raadplegen op de website van het WTCB. Daar vindt u eveneens een overzicht van alle technische documenten per bouwberoep. Surf hiervoor naar www.wtcb.be en log in met de gegevens die u van het WTCB kreeg. Als aannemer bent u automatisch bij hen aangesloten. U kan uw wachtwoord en logingegevens ook via hun website opvragen, indien u die vergeten bent.

U kan ook contact opnemen met ons secretariaat: evelien.ghysels@confederatiebouw.be of 02 545 57 57

Administratieve info

U bent op zoek naar de juiste documenten en adviezen om uw bedrijfsadministratie in orde te houden? Dan bent u bij ons aan het juiste adres. De Confederatie Bouw - Aannemers Glazenmakers beschikt over een uitgebreide databank met alle relevante informatie en documenten voor aannemers. Enkele voorbeelden:

• Juridische informatie en advies
  • Alle informatie met betrekking tot vergunningen en erkenningen
  • Hulp bij onbetaalde facturen
  • CE-Markering
  • Info over premies en subsidies
  • Kostprijsberekening
  • Modeldocumenten voor offertes, verkoopcontracten en nog veel meer

U heeft als lid van onze federatie toegang tot de databank met al deze documenten via de volgende link:

Gezocht, maar de juiste informatie niet gevonden? Geen probleem! Bij ons geniet u als lid van een onbeperkte dienstverlening. Neem contact met ons op via evelien.ghysels@confederatiebouw.be of 02 545 57 57

Actuele info

Als lid van de Confederatie Bouw - Aannemers Glazenmakers bent u als eerste op de hoogte van alle nieuwigheden in de bouwsector. U de juiste informatie op maat geven is één van onze doelstellingen. Dat doen we aan de hand van een uitgebreid informatienetwerk. Als lid ontvangt u:

• Maandelijks ons ledenmagazine Bouwbedrijf met de laatste informatie over de bouwsector en de regelgeving.
  • Vier keer per jaar ontvangt u De Vlaamse Schrijnwerker, hét vakblad voor de schrijnwerk- en glassector.
  • Dagelijks ontvangt u in uw mailbox een algemene nieuwsbrief met informatie over de initiatieven van de Confederatie en over de laatste nieuwtjes uit de bouwsector
  • Vier keer per jaar ontvangt u een nieuwsbrief die zich specifiek richt tot de aannemers glazenmakers.

Ontbreekt er informatie waar u graag van op de hoogte wil zijn? Wij helpen onze leden graag verder. Ons team staat klaar om u verder te helpen. Neem contact op met ann.cassauwers@confederatiebouw.be of 02 545 57 57.

Evenementen

Dag van de Afwerking

Ieder jaar organiseren BEWAP en de Confederatie Bouw Afwerking een vakbeurs en netwerkevenement onder de naam Dag van de Afwerking. Op enkele jaren tijd groeide het evenement uit tot dé referentiebeurs voor de afwerkingssector in België. In de Brussels Kart Expo tonen meer dan 150 standhouders de laatste nieuwigheden en in een extra hal zijn er verschillende demonstraties. Met dit evenement wil de Confederatie Bouw Afwerking de aannemers informeren en de mogelijkheid bieden om te netwerken.

www.dagvandeafwerking.be

Infoavonden

De Confederatie Bouw Afwerking organiseert met regelmaat infoavonden over technische onderwerpen. Dat kan gaan over een nieuwe technische voorlichtingsnota of materie waar veel aannemers problemen mee ondervinden.

Ledenvoordelen

Een van onze kernwaarden is dat het verenigen van aannemers de bouwsector sterker maakt. Een grote groep krijgt immers meer gedaan dan één individu. Daarom kunnen we als onderdeel van de Confederatie Bouw, dé grootste vakvereniging voor de bouwsector, ongeziene ledenvoordelen aanbieden.

U kan hier een overzicht van dit voordelenpakket vinden:

Belangenverdediging

De Confederatie Bouw – Aannemers Glaswerken komt op voor de belangen van uw beroep. Het doet dit bij verschillende instanties en organisaties met betrekking tot de glas- en bouwsector. Zo focust de Confederatie Bouw op de algemene belangen van de bouwsector, terwijl Aannemers Glaswerken specifieke problemen aankaarten of belangen verdedigen die eigen zijn aan de sector.

Wil u meer weten over onze rol als belangenverdediger? Kijk dan hier