Technische info

Informatie van de federatie

Onze beroepsfederatie beschikt over heel wat info. Hieronder kan u enkele items raadplegen.

1. CE-markering
  2. Milieureglementering
  3. Veilig werken
  4. Raadpleeg als lid gratis de cd-rom ‘Schrijnwerk’, de complete cd voor nog meer informatie
Heeft u de gezochte informatie niet gevonden?

Info niet gevonden? Uw lokale Confederatie of beroepsfederatie helpen u dan graag verder.

Nog geen lid van de Confederatie Bouw – Vlaamse Schrijnwerkers?

Word vandaag nog lid via deze link en ontdek de vele voordelen voor u als zelfstandige of als werkgever!

WTCB

Het Wetenschappelijk en Technisch Centrum voor het Bouwbedrijf (WTCB) is een particuliere onderzoeksinstelling waar alle Belgische bouwbedrijven lid van moeten zijn. Het centrum is vooral bekend voor de Technische Voorlichtingen (TV). Deze documenten zijn een leidraad voor de correcte uitvoering van werken binnen de diverse domeinen van de bouw.
Op hun website vind je al die documenten terug, alsook de teksten die verschenen in hun publicatie WTCB Contact. Hier vindt u met andere woord een schat aan technische informatie.

WTCB – Glaswerken

WTCB – Schrijnwerken

Belgian Wood Forum

Belgian Woodforum – het Belgische houtinformatiecentrum - verschaft gratis professioneel advies over hout en het gebruik ervan in en rond de woning.

Technisch Centrum der Houtnijverheid

Het Belgisch Technisch Centrum van de Houtverwerking en van het Meubel heeft de volgende doelen:

• De aanmoediging van het wetenschappelijke en technologische onderzoek voor het verbeteren van het rendement, de kwaliteit, het esthetische aspect en de productie bij de verwerking van hout en aanverwante materialen.
  • In dit kader is het Centrum ook belast met een documentatie- en informatieopdracht, onder andere door de resultaten van zijn activiteiten ten dienste te stellen van de hele sector of van alle ondernemingen van eenzelfde categorie, zelfs wanneer het probleem oorspronkelijk gesteld werd door slechts één van die ondernemingen.
  • Binnen de grenzen van zijn programma, kan het Centrum echter ook individuele ondernemingen bijstand verlenen; dit gebeurt in het belang van  en op kosten van die ene onderneming In dat geval wordt de strengste geheimhouding gegarandeerd.