Omschrijving

Technisch Nederlands voor anderstaligen in de bouwsector

Doelgroup

Anderstalige bouwvakarbeiders met geen of een beperkte kennis van het Nederlands

Programma (module)

Technisch Nederlands voor anderstaligen in de bouwsector
Herhaling wegens groot succes!
Confederatie Bouw Provincie Antwerpen organiseert een lessenreeks Technisch Nederlands voor anderstaligen met geen of een beperkte kennis van het Nederlands. De opleiding Technisch Nederlands is op maat van de bouwsector gemaakt. Uw anderstalige medewerkers leren het Nederlands dat ze nodig hebben om hun job goed en veilig uit te voeren. In kleine groepen wordt gepraat over werksituaties, veiligheid, materialen, ... waarmee ze dagelijks in hun werkwereld worden geconfronteerd.

Waarom kiest u ervoor uw werknemers deze opleiding te laten volgen?
  • U weet dat een betere communicatie zorgt voor efficiënter en veiliger werken.
  • U bent begaan met de veiligheid van uw anderstalige werknemers en wil graag dat ze veiligheidsinstructies begrijpen en kunnen opvolgen;
  • U ziet graag de capaciteiten van uw werknemers ten volle benut. Hoe meer inzicht ze krijgen in hun werk, hoe beter ze dit ook kunnen uitvoeren.
  • U wil uw werknemers het liefst zo lang mogelijk in dienst houden. Door hen onze taal aan te leren vergroot u hun kans op integratie.
Het aantal deelnemers per groep is beperkt tot 12.

Datum
Via een intakegesprek op zaterdag  20 januari 2018 wordt het kennisniveau van de deelnemer bepaald en wordt hij ingedeeld in een groep. De lessenreeks zelf start op zaterdag 27/01/2018 en zal doorgaan tot en met 26/05/2018 (12 lessen, telkens om 9u, er werd rekening gehouden met schoolvakanties, verlengde weekends e.d. ) Opleidingsdata : 13+20/01 (intake) + 27/01 + 03/02 + 24/02 + 03/03 + 10/03 + 17/03 + 24/03 + 21/04 + 28/04 + 05/05 + 19/05 + 26/05/2018.

Annulatie voorwaarden

Annulatie door Confederatie Bouw Provincie Antwerpen: door overmacht kan Confederatie Bouw Provincie Antwerpen de opleiding verplaatsen Annulatie door de klant: Bij annulatie van de inschrijving meer dan zeven werkdagen voor de aanvang van het programma, is een vergoeding verschuldigd van 60% van het factuurbedrag. Bij annulatie op de zevende werkdag of minder dan zeven werkdagen voor aanvang van het programma is het volledige factuurbedrag verschuldigd. Als uitzondering hier op aanvaarden wij afwezigheid wegens ziekte (met voorlegging van het doktersattest)of bij “uit dienst” (met bewijs van de zaakvoerder).

Ledenkortingen

Subsidiemogelijkheden
KMO-Portefeuille
Als opleidingsaanbieder en adviesverstrekker bezit de Confederatie Bouw Provincie Antwerpen een erkenning voor de kmo-portefeuille. In de vernieuwde kmo-portefeuille is er een onderscheid volgens de grootte van de onderneming. Kleine ondernemingen krijgen een maximale jaarlijkse totaalsubsidie van 10.000 euro, het steunpercentage bedraagt 40%. Middelgrote ondernemingen kunnen jaarlijks maximaal 15.000 euro via de kmo-portefeuille. De aanvraag moet uiterlijk 14 dagen na de start van de opleiding ingediend worden via www.kmo-portefeuille.be. Enkel de eenheidsprijs komt in aanmerking voor betaling via KMO-portefeuille, dus niet de BTW.
Constructiv : arbeiders PC 124 Genieten van een tussenkomst in de uurloonkost via Constructiv
Neem hiervoor contact met Constructiv Antwerpen T 03 224 78 10
VORMELEK: arbeiders PC 149.01 kunnen voor een dagopleiding een premie aanvragen
op www.vormelek.be
(minstens 3 dagen vooraf aan te vragen)
Als u gebruik maakt van de tussenkomst van Constructiv in zaterdagopleiding (bouwvakarbeider PC124) én als u de factuur betaalt via KMO-portefeuille, dan is de opleiding bijna volledig gesubsidieerd ! Uw arbeiders ontvangen een premie van 25 euro per gevolgde zaterdag.

Prijs (zBTW)

1200,00€ | 1200,00€ voor niet leden

De inschrijving voor de opleiding Technisch Nederlands voor anderstaligen in de bouwsector is afgesloten.

Indien u wenst deel te nemen aan een volgende opleiding over dit onderwerp, gelieve een mail te sturen naar antwerpen@confederatiebouw.be

Label