Lean Management voor de bouwsector
Lean Management bewijst zichzelf!
23 mei + 6 juni 2017

Waar zie je verspillingen in je bedrijf of handelen? Wat kan er efficiënter? Lean Management verbetert bij bedrijven het proces. Optimalisatie van het proces door ook te kijken naar wat er omheen gebeurt. Want dàt is de essentie van "lean".

Doelgroep
De ‘workshop lean management’ is ontwikkeld voor projectleiders, werfleiders, medewerkers van de calculatie- en studiedienst en aankopers.

Programma
In het eerste deel wordt na een korte uitleg van de theorie van lean management door middel van een simulatie van een productieomgeving in drie maal twintig minuten gedemonstreerd welke effecten de toepassing van lean principes in een proces heeft op zowel de doorlooptijd als de productie.
In het tweede deel wordt interactief aan de hand van beelden van praktijksituaties bepaald welke lean principes toepasbaar zijn in de bouwpraktijk. Welke aanpassingen hiervoor noodzakelijk zijn en welke resultaten na implementatie verwacht kunnen worden. Uiteindelijk leidt dit tot een aantal mogelijke lean procesaanpassingen die in de verschillende bedrijven te implementeren zijn.

Docent
Ad Dane, Omneo Management NV

Locatie
Confederatie Bouw Provincie Antwerpen - zetel Antwerpen - Th. Van Rijswijckplaats 7 2000 Antwerpen

Dinsdag 23 mei + dinsdag 6 juni 2017 van 16u30 tot 19u30

Kostprijs (eenheidsprijs) - excl BTW
Lid Confederatie Bouw : 250 €
Niet-lid Confederatie Bouw : 300 €
Een beperkte broodjesmaaltijd wordt gratis aangeboden.

Subsidiemogelijkheden
KMO-portefeuille
Als opleidingsaanbieder en adviesverstrekker bezit de Confederatie Bouw Provincie Antwerpen een erkenning voor de kmo-portefeuille. In de vernieuwde kmo-portefeuille is er een onderscheid volgens de grootte van de onderneming. Kleine ondernemingen krijgen een maximale jaarlijkse totaalsubsidie van 10.000 euro, het steunpercentage bedraagt 40%. Middelgrote ondernemingen kunnen jaarlijks maximaal 15.000 euro via de kmo-portefeuille. De aanvraag moet uiterlijk 14 dagen na de start van de opleiding ingediend  worden via www.kmo-portefeuille.be. Enkel de eenheidsprijs komt in aanmerking voor betaling via KMO-portefeuille, dus niet de BTW.

Annulatievoorwaarden
Bij annulatie van de inschrijving meer dan zeven werkdagen voor de aanvang van het programma, is een vergoeding verschuldigd van 60% van het factuurbedrag. Bij annulatie op de zevende werkdag of minder dan zeven werkdagen voor aanvang van het programma is het volledige factuurbedrag verschuldigd. Als uitzondering hier op aanvaarden wij afwezigheid wegens ziekte (met voorlegging van het doktersattest)of bij “uit dienst” (met bewijs van de zaakvoerder).

Inschrijving

Paritair comité* :
Laptop :
Bevestig E-mail* :
GSM : ( +32 XXX XX.XX.XX)
Tel. : (+32 X XXX.XX.XX of +32 XX XX.XX.XX)
Opmerkingen :

Facturatie
Straat* :
Nr.* :       Bus :
PostCode* :
Plaats* :
Land* :

(*) Verplichte velden, gegevens worden gebruikt voor het verzenden van de bevestiging van inschrijving.

De gegevens die u ons meedeelt, kunnen worden gebruikt om u op de hoogte te houden van onze komende activiteiten. Conform de wet van 8 december 1992 tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer, zullen zij u op uw verzoek worden meegedeeld en indien nodig worden verbeterd.