IBO voor Jongeren!

In het ondernemerschap is het aantrekken van gemotiveerd en competent personeel van cruciaal belang. Met de actie ‘IBO voor Jongeren’ wil Confederatie Bouw Limburg en VDAB Limburg kansen creëren om jongeren via werkervaring en opleiding op de werkvloer klaar te maken om aan de slag te kunnen in een bedrijf.

Goede werkhouding

U verwacht terecht, dat de jongeren een juiste werkhouding hebben voordat ze eventueel aan de slag kunnen in uw bedrijf. Dat is begrijpelijk. Hiertoe organiseert de VDAB zelf een voortraject waarbij de jongere in een oefenomgeving gescreend wordt op werkhouding en attitude.

Instap via individuele beroepsopleiding

Nadien is het aan u werkgever om in uw bedrijf te kijken of het mogelijk is om deze jongeren verder te vervolmaken op hun jobgerichte competenties. Dit kan via een formule van individuele opleiding in het bedrijf (IBO), die u de kans geeft de jongere op te leiden in uw bedrijf zelf.

Meer info ...

Indien u interesse heeft al bedrijf, kan u zich HIER aanmelden. Wil u meer info over IBO, klik dan HIER.