Wilt u tijd besparen?

Log in met uw gebruikersnaam en toegangscode en kies de optie "Gebruik een vorige inschrijving".

Indien u iemand wenst in te schrijven die vroeger al een opleiding gevolgd heeft via Confederatie Bouw (sinds augustus 2014),
            dan kan u deze persoon selecteren en worden de gegevens van de laatste inschrijving automatisch ingevuld.

Opmerking: de ondernemingsgegevens (lidnr., ondernemingsnr., ...) kan u niet wijzigen als u ingelogd bent.

Omschrijving

VCA voor operationeel leidinggevenden (VOL VCA) op 1,5 dag

Opleiding is een belangrijk criterium voor VCA-certificatie. Zo moeten alle operationele medewerkers in het bezit zijn van een VCA diploma 'Basisveiligheid'. Alle medewerkers die ingezet worden voor risicovolle taken moeten beschikken over specifieke kennis en kunde, gerelateerd aan de door hen uit te voeren specifieke risicovolle taken. Alle personen die leiding geven aan operationele medewerkers moeten in het bezit zijn van een VCA diploma 'Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden'. Alle werknemers die risicovolle taken uitvoeren dienen daarnaast hiervoor ook een specifieke opleiding en training gekregen te hebben.

DOELGROEP
De opleiding is bestemd voor medewerkers die leiding geven aan de veilige uitvoering van werkzaamheden uit bouwondernemingen. Voor bedrijven die een VCA certificaat bezitten of wensen te behalen is de VOL-VCA opleiding een verplichting. De leerstof is dezelfde als die van de VOL-VCA op 1 dag.

• Wat is VCA?
  • Wetgeving: veiligheid, gezondheid en milieu
  • Risico, preventie en beheersmaatregelen (algemeen)
  • Ongevallen: oorzaken en preventiemaatregelen
    • algemeen
    • ongevallenverdeling – driehoek van BIRD
    • juridische aspecten
    • melding en analyse van arbeidsongevallen
    • analyse van arbeidsongevallen
  • Procedures, werkvergunningen en noodplan
  • Specifieke risico’s en beheersmaatregelen
  • Ergonomie
  • Persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM)
  • Collectieve beschermingsmiddelen (CBM)

PRAKTISCH
Uren: 8u30 tot 17 uur (dag 1) & 8u30 tot 11u30 + aansluitend het examen (dag 2)

PRIJS

Leden betalen 240 euro, niet-leden 270 euro. Prijzen zijn exclusief btw.

Dankzij CEVORA bedraagt de kost van deze opleiding slechts 105 euro excl. btw. voor bedienden PC200

Dankzij het FVB wordt het uurloon van de arbeiders PC124 tijdens deze opleidingen voor het grootste deel terugbetaald.

SUBSIDIES

Indien het een opleiding tussen 1 december 20XX en 31 maart 20XX betreft, geldt het volgende:

INSCHRIJVEN

U kan enkel inschrijven via onderstaand formulier. Wenst u meerder personen tegelijkertijd in te schrijven voor deze opleiding? Vraag het meervoudig inschrijvingsformulier aan lore.bollen@confederatiebouw.be

Opgepast, het aantal plaatsen zijn beperkt !!

Bij onvoldoende inschrijvingen kan een sessie geannuleerd worden.

De inschrijving voor de opleiding VCA voor operationeel leidinggevenden (VOL VCA) op 1,5 dag is afgesloten.

Indien u wenst deel te nemen aan een volgende opleiding over dit onderwerp, gelieve een mail te sturen naar lore.bollen@confederatiebouw.be

Label