Wilt u tijd besparen?

Log in met uw gebruikersnaam en toegangscode en kies de optie "Gebruik een vorige inschrijving".

Indien u iemand wenst in te schrijven die vroeger al een opleiding gevolgd heeft via Confederatie Bouw (sinds augustus 2014),
            dan kan u deze persoon selecteren en worden de gegevens van de laatste inschrijving automatisch ingevuld.

Opmerking: de ondernemingsgegevens (lidnr., ondernemingsnr., ...) kan u niet wijzigen als u ingelogd bent.

Omschrijving

Seminarie 'De onuitputtelijke kracht van geothermie'

Bent u geïnteresseerd in ondiepe geothermie en wenst u een goed beeld te krijgen van de mogelijkheden en voordelen ervan? Kom naar één van de seminaries die doorgaan in de lokale Confederaties Bouw over heel Vlaanderen vanaf medio mei. Niet alleen krijgt u een aantal innovatieve praktijkcases voorgeschoteld, u kan ook uw inzichten op technisch en juridisch vlak bijspijkeren. Ook is er de gelegenheid om te netwerken met collega aannemers en installateurs, studiebureaus, EPB-adviseurs, boorfirma’s, leveranciers, beleidsmakers, investeerders, lokale besturen en architectenbureaus.

Deel 1 Belang van geothermie in duurzame energiebeleid (15.00u - 18.30u)

• Welkom en programma (WTCB/VCB)
  • HE subdoelstellingen inzake groene warmte en aandeel geothermie(VCB)
  • Het Smart Geotherm project en ondiepe verticale geothermie (WTCB)
  • Q&A

Pauze (20')

• Nieuwe EPB eisen inzake HE vanaf maart 2017: wat voor de geothermie? (VCB)
  • Geothermy in Europe and benchmarking (Geological Survey of Belgium)
  • Wat zijn (nog) de drempels? (VCB)
  • Wettelijke aspecten (VMM)
  • Toekomstmogelijkheden (debat, Q&A)

Broodjes 18.30u - 19.15u

Deel 2 Geothermie in de praktijk (19.15u - 21.10u)

• Boringen in de praktijk (Eco-Heating, Iftech, NRGeo, PBV)
  • Geothermie: ongekend rendabel (GeoThermics / Jean-Marie Plasschaert)
  • Geothermische WP en technische innovaties / Fabrikant (Alpha Innotec, Nibe, Vaillant,…)
  • Concrete projecten & monitoring (Boydens, Cenergie, Iftech, Ingenium, Terra Energy,…)
  • Toekomstige projecten i.v.m. geothermie (debat, Q&A)

Netwerking

schrijf-online-in.jpg

Een initiatief van het WTCB, de Vereniging Geothermie (Vlaamse Confederatie Bouw) en de Cluster Complementaire Bedrijven van de Confederatie Bouw.

logosmartgeoseminarie.jpg

De inschrijving voor de opleiding Seminarie 'De onuitputtelijke kracht van geothermie' is afgesloten.

Indien u wenst deel te nemen aan een volgende opleiding over dit onderwerp, gelieve een mail te sturen naar lore.bollen@confederatiebouw.be

Label