Wilt u tijd besparen?

Log in met uw gebruikersnaam en toegangscode en kies de optie "Gebruik een vorige inschrijving".

Indien u iemand wenst in te schrijven die vroeger al een opleiding gevolgd heeft via Confederatie Bouw (sinds augustus 2014),
            dan kan u deze persoon selecteren en worden de gegevens van de laatste inschrijving automatisch ingevuld.

Opmerking: de ondernemingsgegevens (lidnr., ondernemingsnr., ...) kan u niet wijzigen als u ingelogd bent.

Omschrijving

Infosessie Sociale flitscontroles in de bouwsector

In het actieplan over de strijd tegen sociale fraude en sociale dumping werden extra controles aangekondigd voor onder andere de bouwsector. Dinsdag 30 mei 2017 zal een aangekondigde flitscontrole plaatsvinden. U kan als werkgever in de bouwsector best goed voorbereid zijn op deze aangekondigde en onverwachte controles. In een korte infosessie worden u de belangrijkste aandachtspunten toegelicht:

• de inspectiediensten: welke bevoegdheden hebben ze en welke documenten kunnen ze opvragen.
  • bijzondere verplichtingen in de bouwsector:
    • aangifte van werken
    • aanwezigheidsregistratie of check in at work
  • werken met buitenlandse aannemers - aandachtspunten:
    • Limosa
    • A1 formulier
    • Belgische arbeidsvoorwaarden en welzijnswetgeving voor gedetacheerde werknemers
  • strafrechtelijke en administratieve verantwoordelijkheden van de werkgever, zijn lasthebber of aangestelde en /of de rechtspersoon.

Experten ter zake An Kenis en Dascha Mengels, advocaten bij Adlex
Locatie Confederatie Bouw Limburg, Hasselt
Uren van 8u30 tot 10u30
Prijs leden Confederatie Bouw nemen gratis deel, niet-leden betalen 150 euro (excl. btw) - Bedienden PC 200 nemen niet gratis deel tenzij lid Confederatie Bouw

Afbeeldingsresultaat voor adlex

De inschrijving voor de opleiding Infosessie Sociale flitscontroles in de bouwsector is afgesloten.

Indien u wenst deel te nemen aan een volgende opleiding over dit onderwerp, gelieve een mail te sturen naar lore.bollen@confederatiebouw.be

Label