Minimaliseren

Wilt u tijd besparen?

Log in met uw gebruikersnaam en toegangscode en kies de optie "Gebruik een vorige inschrijving".

Indien u iemand wenst in te schrijven die vroeger al een opleiding gevolgd heeft via Confederatie Bouw (sinds augustus 2014),
            dan kan u deze persoon selecteren en worden de gegevens van de laatste inschrijving automatisch ingevuld.

Opmerking: de ondernemingsgegevens (lidnr., ondernemingsnr., ...) kan u niet wijzigen als u ingelogd bent.

Minimaliseren

Omschrijving

Basis VCA

Opleiding is een belangrijk criterium voor VCA-certificatie. Zo moeten alle operationele medewerkers in het bezit zijn van een VCA diploma 'Basisveiligheid'. Alle werknemers die risicovolle taken uitvoeren dienen daarnaast hiervoor ook een specifieke opleiding en training gekregen te hebben.

Om het veiligheidsbewustzijn van de medewerkers op een goed niveau te brengen is een veiligheidsopleiding voor operationele medewerkers noodzakelijk.Medewerkers moeten middels een VCA-erkend 'diploma' kunnen aantonen dat zij over de vereiste basiskennis van veiligheid beschikken.Concreet moeten alle operationele medewerkers in het bezit zijn van een VCA diploma 'Basisveiligheid', uitgereikt door een erkend examencentrum.

PROGRAMMA
  • basiskennis van relevante onderwerpen uit de veiligheids- en gezondheidswetgeving
  • kennis en begrip van de termen risico, preventie en beheersmaatregelen
  • kennis van de oorzaken van een ongeval en methodes van ongevalpreventie
  • kennis over het gebruik van werkvergunningen
  • gevaarlijke stoffen
  • brand en explosie
  • besloten ruimten
  • gereedschappen, machines en hulpmiddelen
  • hijsen, tillen en dragen
  • struikelen, uitglijden en vallen
  • werken op hoogte
  • elektriciteit
  • kennis van juist gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen en gebruikstoepassing
  • kennis van veiligheids- en gezondheidssignalering
PRIJS

Leden betalen 140 euro, niet-leden 160 euro. Prijzen zijn exclusief btw.

Dankzij CEVORA bedraagt de kost van deze opleiding slechts 80 euro excl. btw.

INSCHRIJVEN
U kan enkel inschrijven via onderstaand formulier. Wenst u meerder personen tegelijkertijd in te schrijven voor deze opleiding? Vraag het meervoudig inschrijvingsformulier aan lore.bollen@confederatiebouw.be

Opgepast, het aantal plaatsen zijn beperkt !!

Bij onvoldoende inschrijvingen kan een sessie geannuleerd worden.

De inschrijving voor de opleiding Basis VCA is afgesloten.

Indien u wenst deel te nemen aan een volgende opleiding over dit onderwerp, gelieve een mail te sturen naar lore.bollen@confederatiebouw.be

Label