Wat biedt de Confederatie Bouw aan?

De Confederatie Bouw is een van de grootste en meest invloedrijke beroepsorganisaties van de Belgische bouwwereld. Ze vertegenwoordigt circa 15.000 bouwbedrijven van alle grootte en met alle (bouw)activiteiten. Ze is onderverdeeld in een nationaal niveau, een gewestelijk niveau (met 3 gewestconfederaties) en een lokaal niveau (met 17 lokale bouwconfederaties) en 17 beroepsfederaties. Elke geleding werkt samen met de andere om een gevarieerde, optimale en doeltreffende dienstverlening aan de lidbedrijven aan te bieden.

Als aannemer zijn uw dagen uiteraard goed gevuld. Daarom stellen wij u een hele reeks voordelen voor, waardoor u meer tijd overhoudt om u bezig te houden met activiteiten die voor u belangrijk zijn.

Waarom lid worden?
  • Vertegenwoordiging en behartiging van uw belangen op alle niveaus
  • Juridische begeleiding: reglementering overheidsopdrachten, bouwwetgeving, aanwezigheidsregistratie, ConstrudBadge, oneerlijke concurrentie, opvolging van slechte betalers, controle van onderaannemers, ondersteuning en advies enz.
  • Dienstverlening, administratieve formaliteiten: attesten, modeldocumenten, rustdagen, weerverlet enz.
  • Netwerken: ontmoetingen met collega's en partners uit de bouw van uw regio of beroep. Bekijk de agenda.
  • Informatieverspreiding: dagelijkse nieuwsbrief, maandblad Bouwbedrijf, website
  • Events: BouwForum (Batibouw), Belgian Building Awards, Open Wervendag.
  • Talrijke opleidingen beschikbaar via de agenda.
  • Versterking van uw imago: databank met bouwaannemers, website Ikzoekeenvakman, aantrekken van meer klanten.
  • Gratis voordelen en kortingen bij onze partners: ontdek ze!

Hoeveel bedraagt het lidgeld?

In Vlaanderen en in Brussel zijn de meeste lidgeldtarieven geharmoniseerd voor ondernemingen tot 9 werknemers. De tarieven hangen af van het beroep (beroepsfederatie) en van het aantal werknemers in de onderneming. Dit zijn de bedragen exclusief btw voor 2016:

Zelfstandige zonder personeel

€ 284 / jaar

1 - 4 werknemers

€ 412,50 / jaar

5 - 9 werknemers

€ 779 / jaar

Deze tarieven gelden voor alle leden in deze twee gewesten, met uitzondering van de installateurs verwarming en sanitair, de aannemers van natuursteenbewerking en de dakdekkers (hellende daken). Als u meer dan 9 werknemers hebt, neem dan contact op met uw lokale confederatie voor meer informatie over uw lidgeld.

Het lidgeld is volledig fiscaal aftrekbaar.

Bent u al lid? Geniet van de vele voordelen!

Als lid van de Confederatie Bouw kunt u niet alleen genieten van al onze dienstverlening, maar ook van de vele voordelen begrepen in de bijdrage en van kortingen bij de aankoop van producten. Op die manier zal u uw lidmaatschap snel terugverdienen!

* = verplicht in te vullen
Onderneming/Organisatie :*
Ondernemingsnummer :
Voornaam :*
Naam :*
Functie :
Straat en nr. :
Postcode :
Plaats :
Telefoon/gsm :*

Onderwerp :

Bericht :*