Vraag jouw infopakket aan

Benieuwd waarom ruim 3.200 Oost-Vlaamse bouwbedrijven al voor Confederatie Bouw hebben gekozen?

Gratis e-news

Registreer nu gratis voor onze e-news
  • Eén keer per week, op dinsdagnamiddag
  • Alleen relevant nieuws voor de bouwsector
  • Meer dan 4.000 abonnees
  • Toch niks voor jou? Je schrijft eenvoudig weer uit

jun 16

Written by: AdminOostVlaanderen
16/06/2017 8:49  RssIcon

Vanaf 1 juli 2018 zijn aannemers en studiebureaus verplicht hun tienjarige aansprakelijkheid te verzekeren voor werken aan woningen of appartementen waarbij het verplicht is om een beroep te doen op een architect.

De verzekering slaat alleen op schadegevallen aan de gesloten ruwbouw door gebreken die onder de tienjarige aansprakelijkheid vallen zoals problemen met de stabiliteit, stevigheid en waterdichtheid van de woning.

Op 9 juni 2017 verscheen in het Belgisch Staatsblad de wet over de verplichte tienjarige aansprakelijkheidsverzekering
voor aannemers en studiebureaus

De wet legt de aannemer de verplichting op om het verzekeringsattest te bezorgen aan de klant, aan de architect en aan de RSZ in het kader van de werfmeldingsplicht. De wet verplicht de klant dit verzekeringsattest aan de bank te bezorgen indien hij of zij voor de werken een lening heeft afgesloten. Bij verkoop moet ook de notaris ervoor zorgen dat de koper het verzekeringsattest krijgt.

Neem contact op voor meer informatie

Katrien Coorevits

Juridisch advies