Vraag uw infopakket aan

Benieuwd waarom meer dan 3.000 Oost-Vlaamse bouwbedrijven al voor Confederatie Bouw hebben gekozen?

Gratis e-news

Registreer nu gratis voor onze e-news
  • Eén keer per week, op dinsdagnamiddag
  • Alleen relevant nieuws voor de bouwsector
  • Meer dan 4.000 abonnees
  • U kunt altijd weer uitschrijven

dec 5

Written by: AdminOostVlaanderen
5/12/2017 9:16  RssIcon

Drie lidbedrijven van Confederatie Bouw Provincie Oost-Vlaanderen zijn met hun ingediende project geselecteerd voor de Aedificas Foundation Awards 2017.

De jury van de Aedificas Foundation Awards heeft elf projecten geselecteerd die kaderen in het beleid van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) van de deelnemende bedrijven.

Op woensdag 13 december worden de vier winnende projecten bekendgemaakt.

1. Vzw Centrum voor Arbeidszorg Oostkade en Schilderwerken Zenner bvba

Jongeren met een psychische of psychiatrische problematiek helpen en ondersteunen en begeleiden in activiteiten die de kansen op (her)aansluiten in de samenleving en betere kansen bieden op werk. Bij dit bedrijfsmecenaat ligt de focus op een belangeloze inzet, ondersteuning door kennisoverdracht, begeleiding, aanleveren professioneel materieel en materiaal, stage- en inschakelmogelijkheden.

2. Vzw De Tandem en Algemene ondernemingen Robert Wyckaert nv

Jonge kinderen en jongeren met een verstandelijke beperking (én hun gezin) alle ontwikkelingskansen bieden om de inclusie in het maatschappelijk leven te verhogen en uitsluiting ervan te vermijden. De vrouwelijke werknemers van het bedrijf hebben zich met de steun van directie en alle andere personeelsleden actief geëngageerd om dit project duurzaam te ondersteunen door hun tijd, acties en inzet.

3. Cvba met sociaal oogmerk Cyréo en Besix nv

Deze coöperatieve vereniging wil van milieuproblemen nieuwe kansen maken en ziet opportuniteiten in het scheppen van nieuwe jobs door recycleren en herwaarderen van afgedankte goederen (onder andere reparatie kleine huishoudtoestellen, hergebruik van afgedankt publiciteitsmateriaal-papier-verduurzaming kerkhoven). De focus van het huidig bedrijfsmecenaat is een financiële ondersteuning voor de inrichting van een loods. Maar een verdere uitbouw van de samenwerking maakt onderdeel uit van het MVO-beleid van Besix dat door alle medewerkers milieubewust wil sensibiliseren rond afvalbeheer en recyclage.

Confederatie Bouw Provincie Oost-Vlaanderen wenst alle deelnemende bedrijven proficiat voor hun inzet.