Vraag jouw infopakket aan

Benieuwd waarom meer dan 3.000 Oost-Vlaamse bouwbedrijven al voor Confederatie Bouw hebben gekozen?

Gratis e-news

Registreer nu gratis voor onze e-news
  • Eén keer per week, op dinsdagnamiddag
  • Alleen relevant nieuws voor de bouwsector
  • Meer dan 4.000 abonnees
  • U kunt altijd weer uitschrijven

jun 8

Written by: AdminOostVlaanderen
8/06/2018 10:19  RssIcon

Vanaf 1 juli 2018 kunt u bij Stad Gent alleen nog online vergunningen aanvragen voor het innemen van publieke ruimtes

Wie een stuk(je) publieke ruimte nodig heeft om werkzaamheden uit te voeren, moet daarvoor een vergunning aanvragen bij de afdeling Innames Publieke Ruimte. Bij Stad Gent werken ze voortaan met MoniTHOR; een toepassing die alle aanvragen en vergunningen duidelijk in beeld brengt. Een vergunning aanvragen gebeurt vanaf 1 juli 2018 alleen nog online.
De afdeling Innames Publieke Ruimte behandelt die aanvragen en hanteert hierbij het minderhinderprincipe, 'de hinder tot een minimum beperken door innames op elkaar af te stemmen en rekening te houden met veiligheid, leefbaarheid en mobiliteit'.

tijdig aanvragen: termijn van 21 dagen voor goedkeuring blijft

U ontvangt uw vergunning ten laatste 21 dagen na de ontvangst van een volledig ingevulde aanvraag. Is uw aanvraag incompleet, dan wordt u gecontacteerd door Stad Gent. De termijn van 21 dagen start pas wanneer de diensten over alle gegevens beschikken om uw aanvraag volledig te kunnen verwerken.

De verwerkingstermijn voor de vergunningsaanvraag wordt verlengd met zeven dagen tijdens de collectieve sluitingen van de Gentse Feesten en tijdens de eindejaarsperiode.

over MoniTHOR
Stad Gent werkt sinds kort met MoniTHOR om het aantal innames op elkaar af te stemmen en zoveel mogelijk hinder te beperken, waarbij 'THOR' staat voor 'Temperen van Hinder in de Openbare Ruimte'. MoniTHOR is een geïntegreerde toepassing, die alle aanvragen en vergunningen duidelijk in beeld brengt en gekoppeld is aan het Vlaamse GIPOD-platform. Dat maakt het vergunningsproces en de minderhinderwerking voor de medewerkers van de afdeling Innames Publieke Ruimte veel overzichtelijker en efficiënter.