Vraag jouw infopakket aan

Benieuwd waarom meer dan 3.000 Oost-Vlaamse bouwbedrijven al voor Confederatie Bouw hebben gekozen?

Gratis e-news

Registreer nu gratis voor onze e-news
  • Eén keer per week, op dinsdagnamiddag
  • Alleen relevant nieuws voor de bouwsector
  • Meer dan 4.000 abonnees
  • U kunt altijd weer uitschrijven

okt 5

Written by: AdminOostVlaanderen
5/10/2018 10:50  RssIcon

Gevel- en dakbekledingsbedrijf MSB uit Zelzate wordt op donderdag 11 oktober veertig

Ons lidbedrijf MSB nv uit Zelzate werd op 11 oktober 1978 opgericht door Rudy Buysse, samen met zijn echtgenote en enkele vennoten. MSB startte als kleine industriebouwer, maar al gauw werden de activiteiten toegespitst op het bekleden van gevels en daken met industriële materialen.
   "De zogenaamde dunne plaat werd in de jaren vijftig gebruikt omdat er toen, naar het schijnt, een gebrek was aan bakstenen. Oorspronkelijk werd het gebruikt in echte industriële gebouwen, maar in de jaren tachtig leidde een verbeterde product- en kennisontwikkeling tot een bredere toepassing."

De oprichters vermoedden in 1978 dat ze in een groeisector waren gestapt, "maar dat de groei zo explosief zou zijn, hadden we niet verwacht", zegt Rudy Buysse. "De beplatingswereld is een sterk evoluerende sector. Materialen veranderen snel als gevolg van veranderende eisen op vlak van brandweerstand of isolatiewaarde. Met MSB zijn we er steeds in geslaagd mee te zijn met de snelle evolutie. En dit nu toch al veertig jaar."

viering veertigjarig bestaan

MSB liet de veertigste verjaardag niet zomaar aan zich voorbijgaan. In het weekend van 8 en 9 september trakteerde het alle personeelsleden op een avonturenweekend.

Heeft u ook nieuw dat u wil delen met de leden van Confederatie Bouw? Laat het ons weten!