Vraag jouw infopakket aan

Benieuwd waarom meer dan 3.000 Oost-Vlaamse bouwbedrijven al voor Confederatie Bouw hebben gekozen?

Gratis e-news

Registreer nu gratis voor onze e-news
  • Eén keer per week, op dinsdagnamiddag
  • Alleen relevant nieuws voor de bouwsector
  • Meer dan 4.000 abonnees
  • U kunt altijd weer uitschrijven

okt 8

Written by: AdminOostVlaanderen
8/10/2018 8:00  RssIcon

Tijdens de officiële opening van bis werden de Fier Bouwen-award en de publieksprijs uitgereikt

Joris Verplancke, gedelegeerd bestuurder van algemene bouwonderneming Verplancke nv, kreeg op zaterdagochtend 6 oktober de Fier Bouwen-award overhandigd door Vlaams minister van Begroting, Financiën en Energie Bart Tommelein voor het project 'Les Belles' in Sint-Niklaas. Dat bouwproject omvat veertig appartementen in Deauville-stijl met ondergrondse parkings en bergingen. Daarnaast werd de verwilderde parktuin met vijver in zijn oorspronkelijke glorie hersteld.

Het klasse 6-bouwbedrijf haalde eerder al de shortlist van vijf bouwprojecten en werd uiteindelijk door een onafhankelijke jury uitgeroepen tot winnaar "omwille van de integratie van moderne uitvoeringstechnieken, zonder te raken aan het warme en niet-repetitieve ontwerp." Verder prees de jury de bouwfirma omdat het dit project in eigen beheer heeft gerealiseerd.

De Beverse bouwfirma volgt Algemene Bouw Maes op, die vorig jaar de allereerste Fier Bouwen-award in ontvangst mocht nemen.

publieksprijs

Naast de uitreiking van de Fier Bouwen-award werd er ook een publieksprijs uitgedeeld. Totaalaannemer ABS Bouwteam uit Sint-Denijs-Westrem rijfde de meeste stemmen binnen via de website www.fierbouwen.be voor hun woonproject 'Light Falls' in Melle.

D
e Fier Bouwen-award is een organisatie van de Vereniging van Algemene Aannemers van Oost-Vlaanderen en werd in het leven geroepen om het imago van de bouwsector op te poetsen.
De jury bestaat uit: Geert Gille (Constructiv), Nancy Vercammen (Ie-net), Francis Raman (Federale Verzekering), Luc Rosseel (CIB) en Marcus Peeters (Hogeschool Odisee).