Vraag jouw infopakket aan

Benieuwd waarom meer dan 3.000 Oost-Vlaamse bouwbedrijven al voor Confederatie Bouw hebben gekozen?

Gratis e-news

Registreer nu gratis voor onze e-news
  • Eén keer per week, op dinsdagnamiddag
  • Alleen relevant nieuws voor de bouwsector
  • Meer dan 4.000 abonnees
  • U kunt altijd weer uitschrijven

okt 8

Written by: AdminOostVlaanderen
8/10/2018 11:14  RssIcon

Confederatie Bouw roept federale regering op om de komende maanden niet in campagnemodus te verzeilen

Confederatie Bouw feliciteert de federale regering met de mooie balans die na vier jaar beleid kon opgemaakt worden in de State of the Union die premier Charles Michel op maandag 8 oktober voorstelde. De verlaagde lasten op arbeid, de stevige jobaangroei en de opmerkelijke daling van het aantal werklozen zijn fraaie prestaties.
   "Het slechtste wat de regering nu kan doen is vanaf nu tot eind mei in campagnemodus gaan", zegt gedelegeerd bestuurder Robert de Muêlenaere.

vele kenteringen

De federale regering kan volgens de Confederatie Bouw een meer dan behoorlijk rapport voorleggen. De lasten op arbeid werden met 12,9 miljard euro verlaagd, de werkloosheid daalde met 23,5 procent, er werden 219.000 jobs gecreëerd en de vennootschapsbelasting daalde. "Dat was natuurlijk ook te danken aan de economische conjunctuur, maar het beleid van deze regering hielp deze vele kenteringen mee verwezenlijken."

Het ergste wat de regering-Michel nu zou kunnen doen is op haar lauweren gaan rusten en al te beginnen met de campagne voor de federale, regionale en Europese verkiezingen van 26 mei 2019. Dat er door de lokale verkiezingen van komende zondag een campagnesfeer hangt, is op zich begrijpelijk, maar vanaf maandag 15 oktober moet deze regering nog goed zeven maanden met volle kracht en aandacht regeren.

De Confederatie Bouw wijst de regering-Michel op een aantal hete hangijzers die om verdere implementatie of uitvoering vragen, zoals het ambitieus investeringspact en de aanpak van de krapte op de arbeidsmarkt.

Bron: Confederatie Bouw