Vraag jouw infopakket aan

Benieuwd waarom meer dan 3.000 Oost-Vlaamse bouwbedrijven al voor Confederatie Bouw hebben gekozen?

Gratis e-news

Registreer nu gratis voor onze e-news
  • Eén keer per week, op dinsdagnamiddag
  • Alleen relevant nieuws voor de bouwsector
  • Meer dan 4.000 abonnees
  • U kunt altijd weer uitschrijven

jan 11

Written by: AdminOostVlaanderen
11/01/2019 11:04  RssIcon

Jan De Nul werd op maandag 7 januari gehuldigd als verdienstelijke Oost-Vlaming 2018 en het baggerbedrijf ontving in november twee duurzaamheidsawards

Eind november 2018 nam Jan De Nul Group twee duurzaamheidsawards in ontvangst. Voor zijn duurzame aanpak van havenbaggerwerken won de baggeraar op 20 november de 'DPC Coastal Port Dreding Project of the Year' tijdens een ceremonie in Amsterdam, georganiseerd door IHS Dredging and Port Construction.

Zeven dagen later, op 27 november, werd Jan De Nul opnieuw bekroond voor zijn innovatie en duurzaamheid. Lloyd's List, een toonaangevende online sectorregulator voor de scheepvaartindustrie, overhandigde in Dubai de 'South Asia, Middle East and Africa Environment Award' voor zijn innovatie en groene ontwerp van schepen met extreem lage emissies.
   "Onze focus verschilt van die van onze sectorgenoten die kozen voor schepen met schone brandstoffen. Met onze lage-emissieschepen focussen we op de impact van maritiem transport en havenontwikkeling op de volksgezondheid en algehele luchtkwaliteit", verduidelijkt Mieke Fordeyn, directeur Internationale Divisie van Jan De Nul Group.

Jan De Nul - baggerschip

Jan De Nul Group won in november 2018 twee duurzaamheidsawards

Verdienstelijke Oost-Vlaming 2018

Op maandag 7 januari 2019 werd Jan De Nul voor beide awards ook op provinciaal niveau erkend met de huldiging als Verdienstelijke Oost-Vlaming, samen met drie andere Oost-Vlamingen. "Of het nu om een provincie of een internationale organisatie gaat, een prijs krijgen is altijd leuk. Het moedigt ons aan om verder te gaan en om te blijven innoveren", liet Dirk De Nul optekenen na afloop van de ceremonie (bekijk de video ).

​v.l.n.r.: waarnemend gouverneur Didier Detollenaere, Dirk De Nul, gedeputeerde Annemie Charlier

Heeft u ook nieuw dat u wil delen met de leden van Confederatie Bouw? Laat het ons weten!