Vraag jouw infopakket aan

Benieuwd waarom meer dan 3.000 Oost-Vlaamse bouwbedrijven al voor Confederatie Bouw hebben gekozen?

Gratis e-news

Registreer nu gratis voor onze e-news
  • Eén keer per week, op dinsdagnamiddag
  • Alleen relevant nieuws voor de bouwsector
  • Meer dan 4.000 abonnees
  • U kunt altijd weer uitschrijven

feb 8

Written by: AdminOostVlaanderen
8/02/2019 14:04  RssIcon

Excited over drones, virtual reality en 3D-printen voor de bouw? Schrijf dan in voor Brics Innovatie en dompel u onder in de digitale wereld en huidige trends.

Neem een duik in de bits and bites van de bouwsector en ontdek de brede waaier aan digitale toepassingen voor uw bouwbedrijf.

Goesting om deel te nemen? Niet twijfelen! Voor héél Vlaanderen zijn er maar een vijftiental plaatsen vrij.

7 avonden over de bouwsector van morgen

Introductie
Tijdens de startsessie maakt u kennis met collega-aannemers.
Samen peilt u naar specifieke interesses rond digitalisering om vervolgens de onderwerpen van de volgende sessies in detail op punt te zetten.

BIM
BIM, of Building Information Model, heeft het imago alleen interessant te zijn voor grote aannemers en studiebureaus met grote projecten. Niets is minder waar. Ook kmo's halen er meerwaarde uit. Hoe u eraan begint en welke investeringen ermee gepaard gaan, leert u tijdens deze sessie.

3D-printing
3D-printing: hype of realiteit? Vormt het een bedreiging voor de klassieke bouwsector of loopt het zo'n vaart niet? Tijdens deze sessie leert u waar de kansen liggen voor de bouwsector dankzij deze innovatieve technologie.

Drones   Drones worden door tal van industrieën ingezet en dus ook door de bouwsector. Vandaag bewaken ze werven, voeren ze inspecties uit, meten ze volumes voor grondverzet of bepalen ze mee de diepte bij een uitgraving.

3D-laserscannen   3D-laserscanners genereren miljoenen punten en kunnen afwijkingen kleiner dan een centimeter op een afstand van 100 meter detecteren. Leuk, maar hoe bruikbaar is dit? Kunt u er volumes mee bepalen of de vlakheid van een vloer verifiëren? Kunt u een puntenwolk omzetten naar een BIM-model? Dat én meer ziet u tijdens deze Brics-sessie.

Augmented & virtual reality   De virtuele wereld nadert met rasse schreden en lonkt nadrukkelijk naar de bouwsector. Een woning of appartement richten we in nog voor het gebouwd is en we kiezen ramen, deuren en afwerkingsmaterialen in een virtuele app.
Wat brengt de toekomst voor onze sector op vlak van augmented en virtual reality?

De digitale werf   Digitaal is het nieuwe normaal en het is aan de bouwsector om die transitie te omarmen. Communicatie tussen de verschillende actoren is cruciaal tijdens het bouwproces. Digitalisering kan net het verschil maken om de communicatie en administratie op bouwwerven te stroomlijnen.

Praktische informatie

De data van de zeven sessies liggen vast. Maar behalve de eerste sessie, de kennismaking, is de volgorde van de verschillende sessies nog niet bepaald.
Hou wél deze data al vrij: 9 april, 7 mei, 4 juni, 2 juli, 3 september, 8 oktober en 5 november.

De sessies starten steeds om 17u30 en eindigen om 21u30. De locatie zal bepaald worden in functie van het onderwerp en de gastspreker.

Als lid van Confederatie Bouw laat u zich zeven avonden inspireren voor € 450.
Voor niet-leden van de Confederatie bedraagt het € 1.050.

Meer info over Brics Innovatie? Neem gerust contact op

Françoise Nowé