Vraag jouw infopakket aan

Benieuwd waarom ruim 3.200 Oost-Vlaamse bouwbedrijven al voor Confederatie Bouw hebben gekozen?

Gratis e-news

Registreer nu gratis voor onze e-news
  • Eén keer per week, op dinsdagnamiddag
  • Alleen relevant nieuws voor de bouwsector
  • Meer dan 4.000 abonnees
  • Toch niks voor jou? Je schrijft eenvoudig weer uit

mrt 28

Written by: AdminOostVlaanderen
28/03/2019 16:42  RssIcon

Bouwbedrijven zoals loodgieters, elektriciens en schilders mogen hopen op een interventiekaart om gemakkelijker werken te kunnen uitvoeren in de Gentse binnenstad

Sinds de invoering van het circulatieplan is het voor aannemers heel moeilijk geworden om te parkeren in de Gentse binnenstad. Confederatie Bouw Provincie Oost-Vlaanderen drong, bij monde van het regioplatform Gent, al sinds vorig jaar aan om een parkeerkaart voor aannemers in te voeren.

En met succes. Afgelopen dinsdag werd in de gemeenteraad het voorstel van N-VA-gemeenteraadslid Sandra Van Renterghem eindelijk goedgekeurd. "Met een interventiekaart kunnen vaklui enkele uren parkeren op bewonersplaatsen", verduidelijkt ze. "Het gaat om kleine interventies voor een paar uur, niet voor bouwwerven."

Juridische obstakels overbruggen

Gent zou de eerste Vlaamse stad zijn die zo'n parkeerkaart invoert. Mobiliteitsschepen Filip Watteeuw (Groen): "Voor vaklui die een korte interventie moeten doen is het inderdaad moeilijk om een parkeerplaats te bemachtigen. Een interventiekaart kan het verschil maken, maar er zijn nog enkele juridische obstakels. Zo laat de wegcode bijvoorbeeld geen dubbel gebruik toe van bewonersplaatsen. Bovendien is de afbakening van de doelgroep niet evident."

De stad engageert zich alvast om de juridische hindernissen zo snel mogelijk weg te werken. Het regioplatform Gent van Confederatie Bouw Provincie Oost-Vlaanderen wil zich alvast engageren als constructieve partner.

Bron: www.nieuwsblad.be