Vraag jouw infopakket aan

Benieuwd waarom ruim 3.200 Oost-Vlaamse bouwbedrijven al voor Confederatie Bouw hebben gekozen?

Gratis e-news

Registreer nu gratis voor onze e-news
  • Eén keer per week, op dinsdagnamiddag
  • Alleen relevant nieuws voor de bouwsector
  • Meer dan 4.000 abonnees
  • Toch niks voor jou? Je schrijft eenvoudig weer uit

apr 5

Written by: AdminOostVlaanderen
5/04/2019 14:19  RssIcon

Afgelopen nacht keurde de Kamer een wetsvoorstel goed dat een vrijstelling geeft voor het doorstorten van bedrijfsheffing voor ploegenarbeid bij werken in onroerende staat

De federale regering besliste in 2017 om een loonlastenverlaging door te voeren om de competitiviteit van werkzaamheden op werven te verbeteren. Die loonlastenverlaging, onder de vorm van een vrijstelling van het doorstorten van bedrijfsvoorheffing voor werken in onroerende staat uitgevoerd door ploegen, moest normaal in januari 2018 ingaan.

U moet hiervoor inloggen met uw persoonlijke inloggegevens.

De Confederatie Bouw is tevreden dat deze loonlastenverlaging afgelopen nacht in een stroomversnelling kwam. De Kamer keurde immers een wetsvoorstel goed voor het vrijstellen van het doorstorten van bedrijfsvoorheffing voor ploegen die werken in onroerende staat op zich nemen.

Robert de Mûelenaere, gedelegeerd bestuurder van de Confederatie Bouw: “Deze maatregel moet de concurrentiekracht van ploegenarbeid op werven versterken. Er zijn ook stevige terugverdieneffecten aan verbonden voor de overheid. Minder loonlasten betekenen immers meer competitiviteit, extra jobs en dus extra inkomsten voor de overheid.”