Missie en visie

Missie

Confederatie Bouw Provincie Oost-Vlaanderen is de lokale, politiek onafhankelijke ledenorganisatie van en voor aannemers actief in bouw, energie en milieu. Onze vereniging wil alle aannemers uit Oost-Vlaanderen verenigen en bijstaan door hen te adviseren, te informeren en op te leiden, door de sociaaleconomische en maatschappelijke belangen van de sector te behartigen en door de aannemers te vertegenwoordigen.

Visie

Confederatie Bouw Provincie Oost-Vlaanderen moet de referentie zijn en blijven voor de Oost-Vlaamse aannemers die actief zijn in bouw, energie en milieu.

Confederatie Bouw Provincie Oost-Vlaanderen wil, door proactief in te spelen op maatschappelijke en sectorale evoluties en met respect voor maatschappelijk verantwoorde normen en waarden, bijdragen tot een optimaal kader voor het uitoefenen van het aannemersberoep.

Confederatie Bouw Provincie Oost-Vlaanderen wil het eerste aanspreekpunt én de marktleider zijn voor de Oost-Vlaamse aannemers op het vlak van advies, informatie, opleidingen en belangenbehartiging.

De vereniging engageert zich om haar leden bij te staan door de permanente evaluatie en uitbouw van haar kennis- en expertisecentrum, van haar eigen dienstverlening en van haar netwerk.

Via het verenigingsmodel, waarbij de organisatie wordt bestuurd door de aannemers die lid zijn van de organisatie, biedt Confederatie Bouw Provincie Oost-Vlaanderen élk lid een vergelijkbare dienstverlening aan op een kwaliteitsvol niveau, ongeacht de omvang van de onderneming of de specifieke activiteit.

Confederatie Bouw Provincie Oost-Vlaanderen wil rechtstreeks wegen op de lokale beleidsmakers en onrechtstreeks, via de Vlaamse en nationale Confederatie Bouw, op de gewestelijke en federale beslissingsnemers.