Lid worden?

Ontdek onze voordelen

Prijzen: subsidiemogelijkheden!*

In onze brochure vindt u prijstabellen terug die de Confederatie Bouw factureert.

Deze prijzen houden dus geen rekening met de verschillende subsidiemogelijkheden waar u recht op hebt.

De verschillende subsidies en tussenkomsten kunnen de opleidingskost aanzienlijk verminderen, voor bedienden PC 200 zijn vele opleidingen zelfs kosteloos! We zetten alle mogelijkheden graag even voor u op een rijtje:

Alle prijzen zijn exclusief btw, maar inclusief catering en cursus.
* Alle info op deze pagina is onder voorbehoud van wijzigingen door de verschillende instanties

Opgelet: alle tussenkomsten zijn altijd onder voorbehoud van wijzigingen! Elke afzonderlijke aanvraag moet onderling goedgekeurd worden door de betreffende instantie.
Lidmaatschap loont!

Leden van de Confederatie krijgen 20 % korting op de opleidingskost.
Contacteer ons voor meer info i.v.m. het lidmaatschap!

CONSTRUCTIV TUSSENKOMST VOOR ARBEIDERS PC 124

Constructiv komt tussen in de opleidingskost en de loonkost van arbeiders. Bij inschrijving vraagt Confederatie Bouw de tussenkomst voor u aan bij Constructiv, u hoeft dus zelf niets te ondernemen.

tussenkomst in

voor wie?

werkgever

werkgever

werknemer

Na de opleiding ontvangt de werkgever van constructiv een tussenkomst in de opleidingskost voor arbeiders PC 124. Dit bedrag vindt u terug in de prijstabel van de opleidingen die door constructiv worden erkend. Staat er niets vermeld, dan betekent dit dat de opleiding niet in aanmerking komt voor een tussenkomst van constructiv.

De tussenkomst van constructiv vermeld in de prijstabellen, omvat enkel de tussenkomst in de opleidingskost

De tussenkomst in de loonkost voor de werkgever (dagopleidingen) of een premie voor de werknemer (avond- en zaterdagopleidingen) geldt overal waar er een tussenkomst is in de opleidingskost.

Tussenkomst tijdens de werkuren

max 120 u / opleiding /
 opleidingsjaar / arbeider
 max 120 u / opleiding /
 opleidingsjaar / arbeider

theoretische opleidingen

€ 5 / uur  € 15 / uur  neen

praktische opleidingen

€ 10 / uur  € 15 / uur  neen

Tussenkomst buiten de werkuren

max 40u opleiding / arbeider

max € 250 /
 opleidingsjaar
 /arbeider

zaterdag

€ 5 / uur theoretische opleidingen
 en € 10 / uur voor praktische opleidingen
 neen  € 6,25 / uur (min. 4u)

avond

€ 5 / uur theoretische opleidingen
 en € 10 / uur voor praktische opleidingen
 neen  € 6,25 / uur

Opgelet!

• In de prijstabellen vindt u steeds de prijzen terug die Confederatie Bouw factureert. Deze prijzen houden dus geen rekening met de verschillende subsidiemogelijkheden waar u recht op heeft.
  • Bij de opleidingen die in aanmerking komen voor een vermindering geven we wel telkens aan op welke subsidies en tussenkomsten u beroep kan doen.
  • Alle prijzen zijn exclusief btw, maar inclusief catering en cursus.
  • Eventuele examen- en certificeringskosten blijven ten laste van het bedrijf.
  • Tussenkomsten vermeld in de brochure zijn onder voorbehoud (elke aanvraag moet afzonderlijk worden goedgekeurd).
  • De tussenkomsten zijn enkel geldig voor opleidingen opgenomen in het BedrijfsOpleidingsPlan (BOP) bij constructiv.
  • Klik hier voor meer informatie ivm het stelsel winteropleidingen
  TIP
  • Vergeet niet dat u 30% of 40% (zie voorwaarden kmo-portefeuille) van de opleidingskost kan recuperen via de kmo-portefeuille.
  • Ook de zaakvoerder die zijn arbeiders vergezelt bij een opleiding (max. 2 zaakvoerders / opleiding) kan genieten van de  tussenkomst in de opleidingskost.

GRATIS VOOR BEDIENDEN PC 200 VIA CEVORA

Alle opleidingen met het logo 'Gratis Cevora' kunnen kosteloos worden gevolgd door bedienden PC 200. Dit is onder voorbehoud van wijzigingen. Vanaf 2016 kan het zijn dat bepaalde opleidingen niet langer erkend worden. neem voor zekerheid contact op met uw lokale Confederatie.

Na inschrijving doen wij het nodige zodat de opleiding gratis kan doorgaan via Cevora, hiervoor dient u zelf  niets te ondernemen.

Opgelet: Niet alle opleidingen op maat zijn daarom ook kosteloos via CEVORA. Dit moet namelijk per opleiding bekeken en aangevraagd worden. Indien een opleiding niet gratis is kan u onder bepaalde voorwaarden voor de bedienen PC 200 ook een tussenkomst bekomen. De voorwaarden en het aanvraagformulier vindt u via volgende link:

OPGELET: OPLEIDINGEN OP MAAT

Opgelet!

• De Cevora-tussenkomst is niet van toepassing voor interimbedienden.
  • De eventuele examenkost blijft ten laste van het bedrijf.

TIP
  • Ook de zaakvoerder kan gratis deelnemen aan een Cevora-erkende opleiding, op voorwaarde dat het bedrijf een opleidingsplan heeft geregistreerd bij het ANPCB en er minstens 1 bediende wordt ingeschreven voor een Cevora-erkende opleiding (dit hoeft niet noodzakelijk dezelfde opleiding te zijn).
  • Als de opleiding niet gratis is voor bedienden, kan u - als werkgever van het ANPCB (PC 200) - via Cevora een premie van € 40 per opleidingsdag (€ 20 voor een halve dag of avond) aanvragen per bediende van het PC 200 (of zelfs € 80 per dag per bediende PC 200 indien de werknemer ouder is dan 45 jaar). Enige voorwaarde is wel dat u een opleidingsplan hebt ingediend.

PREMIE VOOR ARBEIDERS PC 149.01 VIA VORMELEK

Voor arbeiders PC 149.01 is er bij dagopleidingen een premie mogelijk van € 15,50/uur per arbeider.

Deze premie moet u zelf min. 3 werkdagen voor de start van de opleiding aanvragen op www.vormelek.be