Lid worden?

Ontdek onze voordelen

West-Vlaamse Scholenwedstrijd Sanitair & Verwarming

De installateurs sanitair en centrale verwarming hebben het al jaren moeilijk om hun vacatures in te vullen. De installateurs blijven nood hebben aan geschoolde arbeidskrachten voor hun sector.
De Confederatie Bouw West-Vlaanderen is zich bewust van de problematiek en promoot het beroep van installateur sanitair-CV al een aantal jaren via een unieke scholenwedstrijd. Er moeten meer jongeren de weg vinden naar de technische school en dan vooral naar de opleiding tot installateur.

Sinds schooljaar 2005-2006 organiseert de VZW Confederatie Bouw West-Vlaanderen, afdeling Sanitair-Verwarming een unieke provinciale scholenwedstrijd, een proef voor de West-Vlaamse technische scholen met een afdeling installateur sanitair-CV.

De doelstelling van de proef is het monteren van een installatie met diverse toestellen en leidingen, waarbij de theorie omgezet wordt in de praktijk. De installatie moet in teamverband met de volledige klas opgebouwd worden. Deze installatie wordt dan op het einde van het schooljaar grondig nagezien en beoordeeld. Ook de praktische kennis van de leerlingen wordt getest.

Bij de scholenwedstrijd staat de samenwerking tussen school en ondernemingswereld centraal. Het contact tussen de installateurs met de scholen is essentieel.

Op www.scholenwedstrijd.be vindt u alle informatie!

Gerd Decoene
Directeur Onderneming & Omgeving