13de BouwForum luidt digitaal tijdperk in. En met succes!

Bijna 1.400 bouwprofessionals spraken Digi-taal, op 16 februari 2017, tijdens het BouwForum op de Heizel. Het forum, jaarlijks georganiseerd door de Confederatie Bouw en traditiegetrouw het startschot voor de bouwvakbeurs Batibouw, boog zich ditmaal over de digitale transitie in de bouw. Herbeleef alles online!

"Deze evolutie is geen bedreiging maar eerder een opportuniteit!", zei Robert de Mûelenaere, gedelegeerd bestuurder van de Confederatie Bouw, bij de opening van het twee uur durende BouwForum Spreek Digi-taal.

Het forum gaf duiding bij het concept digitalisering in de bouw, bracht de uitdagingen en opportuniteiten in kaart en verduidelijkte tenslotte hoe de Confederatie Bouw en het Wetenschappelijk en Technisch Centrum voor het Bouwbedrijf (WTCB) de bouwbedrijven tijdens deze transitie zullen begeleiden en informeren.

Op de eventpagina van het BouwForum kan u nog eens terugblikken op een geslaagde 13de editie. U vindt er tal van nuttige informatie, een fotoalbum en alle videoboodschappen van de experts en bouwbedrijven die ronduit vertellen over hun ervaringen met BIM, robots, drones en andere toepassingen van het internet of things.