Vraag jouw infopakket aan

Benieuwd waarom ruim 3.200 Oost-Vlaamse bouwbedrijven al voor Confederatie Bouw hebben gekozen?

Gratis e-news

Registreer nu gratis voor onze e-news
  • Eén keer per week, op dinsdagnamiddag
  • Alleen relevant nieuws voor de bouwsector
  • Meer dan 4.000 abonnees
  • Toch niks voor jou? Je schrijft eenvoudig weer uit

jul 1

Written by: AdminOostVlaanderen
1/07/2019 15:42  RssIcon

Alle erkende ondernemingsloketten zullen vanaf 1 juli 2019 alle inschrijvingsplichtige ondernemingen inschrijven in de KBO tegen het laatst gekende wettelijke tarief van 88,50 euro

In uitvoering van de wet van 15.04.2018 (in voege vanaf 01.11.2018) inzake de hervorming van het ondernemingsrecht en waarin het onderscheid tussen commerciële en niet-commerciële ondernemingen werd afgeschaft, zullen alle erkende ondernemingsloketten vanaf 1 juli 2019 alle inschrijvingsplichtige ondernemingen inschrijven in de KBO zoals de wet dit nu voorschrijft. Deze inschrijvingen zullen gebeuren tegen het laatst gekende wettelijke tarief van € 88,50.

Na een raadpleging binnen de Unie van Loketten werd besloten om vanaf 01.07.2019 dit tarief toe te passen op elke inschrijvingsplichtige onderneming; inclusief de bedrijven die vóór 01.11.2018 nog werden beschouwd als niet-commerciële vennootschappen.
Elke verrichting (inschrijving, wijziging en stopzetting) zijn daarom vanaf nu telkens onderworpen aan een betaling.

Concreet betekent dit dat de "oude tijdelijke verenigingen" die zich tot op heden gratis konden inschrijven in de Kruispuntbank van Ondernemingen, dit vanaf heden enkel nog kunnen tegen betaling. Ook nieuw opgerichte (tijdelijke) maatschappen zullen
vanaf nu dus ook niet langer gratis in de KBO kunnen opgenomen worden.

Formalis is een erkend ondernemingsloket opgericht op 30 mei 2003 en ontsproten uit een partnership tussen Confederatie Bouw en Group S.

Formalis vervult juridische, economische en sociale taken.

Marnix Van Kerckvoorde
adviseur ondernemingen